Saturday 25 June 2011

kisah puteri bongsu kami Putri Naziera

www.tips-fb.com






Hai kwn2 apa khabar?apa aktiviti ari sabtu nie?aku?ermmm biasalah setiap ari Sabtu aku menghantar ank2 kami yg sulung kakak dan kakngah English Tutorial start pukul 11pg smpi 2.30ptg lama kan.. adalah waktu rehat mereka tue dlm satu jam .okay arini aku nk menceritakan pulak episod tentang puteri2 kesayangan kami nie yg aku gelarkan mereka powerpuff girl.episod perkenalan percintaan pertunangan perkahwinan kami tlhpun aku ceritakan sebelum nie jadi bagi kwn2 yg tdk baca so xfahamlh ye cerita tentang kami.haaa....yg dlm gmbr itulah ank bongsu kami yg aku panggil baby tp papa dia panggil dia telbi..papa dia memang suka bergurau dgn ank2 tp aku seorang mama yg amat garang.ank2 kdg2 takut jugak dgn aku nie sb mulut aku asyik membebel sambil mencubit.eloklah tue kena salah seorang garanglah nnt ank jdi manja xboleh ditegur sgt xboleh dipaksa belajar ikut mood mereka sendiri.aku dh faham sgt gelagat ragam kehendak ank2 nie kdg2 marah yg teramat sb mereka suka buat sepah tp taknak kemas balik hadoiii.kelam kabut mereka mengemas balik takut dgn mama.okaylah sebenarnya ini kali kedua aku post ttg baby sb entry pertama pgi tdi yg aku karang sudah ilang entah kemana sungguh hancuss hatiku sb terpaksa mengarang semula...sbrjelah.tp aku sgt gumbira pd ari jumaat aritu. teacher baby Smart Reader Kids suuh aku dtg ambik report card baby.fuh berdebar2 jugak hatiku sb takut pencapaian baby kurang memuaskan tp bila aku jumpa teacher she said"putri is very good and independent .putri jugak sgt minat belajar katanya.cuma motor skill putri kurang baik iaitu tulisan dia .tp jawapan dia semua betul maybe dia dah sekolah di tadika lain sebelum nie."(speaking brselang seli dgn bahasa melayu sungguh baik teacher principal tue)aku jwb "thank you very much teacher tp putri sebelum nie tdk pernah bersekolah tadika hanya duduk di rumah."sambil tersengeh jadi teacher pon terperanjat .wahh! apa lagi kembang kembis lah hidungku bila teacher puji anak kami.siapa tak gembira bila dapat tahu anak pandai cerdik dan keputusan peperiksaan baby sgt mengejutkanku.cuma penulisan baby yg sgt kurang baik sb nak cepat buat jer sb yakin jawapan dia betul.hehe.teacher tanya sebelum nie dia bersekolah tadika di mana?aku cakap dia hanya duduk di rumah menemaniku semasa umurnya 5 thn la ni dh berumur 6 thn so thun depan masuk thn satu yeayy!teacher agak terkejut sb dia sgt cerdik spt dh bersekolah sebelum nie.alhamdulillah keputusan baby sgt baik inilah resultnya kwn2 BAHASA MELAYU 95 ENGLISH 98 SCIENCE 92 MATH 98 .thank you very much Smart Reader Kids teacher.inilah yg mama papa banggakan bila ank2 dapat keputusan cemerlang dlm pelajaran.papa dia amat menitikberatkan pelajaran sb papanya dlu setiap tahun dpt tempat pertama dlm kelas.memang papanya sgt pandai sb tue jdi enggineer perkapalan .mama dia hehe adalahhh tp okaylah dpt msuk asrama walaupun xmasuk universiti.tahniah baby sb baby dh berjaya dgn cemerlang.mama papa sgt sayangkan baby kakak dan kakngah.mmuahhh!mama papa doakan baby,kakak kakngah berjaya dgn cemerlang gemilang dan menjadi ank yg solehah dan cerdik pandai.amin. baby nih sgt nakal orgnya dan suka menyakat kakak dan kakngah dia tp baby sgt matang.kdg2 baby yg handle kakak dan kakngah.sgt suka tergelak dan suka menolong mama.dia sgt rajin belajar di rumah.menonton tv adalah kegemarannya.ceta yg paling dia suka Akademi fantasia,Maharaja lawak dan Mari Menari.sume lagu dia hafal sambil menyanyi dan menari.adoiii! ank bongsu kami nie.kdg2 aku tergelak tgok gelagat baby tue.dialah yg menemani mama bila kakak dan kakngah pergi sekolah atau Kafa kelas fardhu ain.sangat becok macam2 soklan bernas dia tanya.sampai aku pon tak terlarat nk menjawabnya.tp kalo papa dia balik bercuti papalah jdi tempat bertanya pulak.papa xgarang sgt sebab papa balik bercuti dr kapal hanya 4 bulan ,paling sekejap sebulan lebih paling lama setahun bercuti.masa tue lah anak2 kami ingin bermanja dgn papa.mama lagiiiiiiiiiiiii nak bermanja dgn papa hikss!xpuas bermanja dgn papa@abg syg.kami sgt sayangkan papa sepenuh hati kami.t.ksih papa.oh ya lupa lak nk beritau baby lahir pada 10 Mac 2005 di Hospital Columbia tp bukan Columbia oversea tue tp di Seremban Negeri Sembilan ler...hehe gempak pulak aku bersalin di oversea.bersalin secara pembedahan sb masa dlm rahim sb tali pusat baby hampir terbelit di lehernya jadi doctor Intan kata pd suamiku aku harus di bedah segera jika tdk membahayakan mama dan baby...cpt2 abg syg kata ok doctor krn sgt risau.masa tu abg syg berada dlm labour room menemaniku.fuh!ingat bersalin pembedahan xsakit ker lepas operate lgi bisa tau!Hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui dan Maha Berkuasa.tp kakak kakngah aku bersalin secara normal cuma baby jer.alhamdulillah semua selamat...abg syglah yg paling gumbira sekali bila tgok baby bru lahir.yg pertama skali kami tgok ialah hidung dan kulitnya hehe tp kami xkisah sgt janji kami semua selamat itu yg penting . ANAK adalah anugerah yg sgt ternilai.anak ibarat kain putih yg perlu kami corakkan dan warnainya dgn didikan yg baik.insyaAllah.hah!dh pukul 2pg!okaylah kwn2 aku terpaksa berundur diri sb dh lewat nie aku harus tidur esok nk menguruskan ank2 tanpa abg syg di sisi.abg syg jgn risau ye azie boleh handle ank2 semua.abg syg kerja baik2 ye.berhati2 semasa bertugas okay dan selamat belayar kpl.t.ksih kwn2 bye semua
p/s kwn2 ini catatan pd ari sabtu tp dh ilang so aku terpaksa taip balik pagi ahad ni huhu sbrjelah


Terima Kasih Daun Keladi.
Lain kali singgah lah lagi.

3 ulasan:

intanurulfateha said... Click To Reply!

bijaknye anak akak :)

AzieMan said... Click To Reply!

intan mekacihhh....intan.

AzieMan said... Click To Reply!

dh cntik blog akk intan edit kan..

my signature