Wednesday 22 June 2011

fuyoooo! lama tul berehat dr dunia blogging

www.tips-fb.com

              Assalaa'mualaikum...hello kwn2ku sekalian,sudah lama ku tdk menjenguk blogku kira hampir dua minggu jugak rasanya...waduh2 maafkanku sb tdk sempat meluangkn masa brsama blog.disebabkn rutin harianku terlalu dan teramat sibuk sehingga masa utk berehat hanya sementara shj..almaklumlh aku ni surirumahtangga sepenuh masa jdi semuanya aku yg handle....fuh!tiada bibik dong...berpeluh ketiak jugak nih.akulah driver akulah pegawai kewangan akulah bapa akulah bibik kira akulah CEO rumah kami  syurga kami ini.almaklumlah suamiku bertugas di lautan samudera ...tp bila suamiku pulang bercuti akulah Ratu dapatlah berehat hee.kalo dh jdi surirumah maka kerja rumah brlambak nk dikerjakan hehe.inipun belum abis lagi kerja rumah spt melipatkain kerja yg paling aku kurang minat.membasuh kain aku amat minat skali.memakai kain lgilah aku suker..eh memakai kain plak memakai baju  hehe..lgipun sejak seminggu nih kepalaku agak pening xtahu kenapa maybe rindukan pd si dia tuh yg jauh di mata tp dekat di hati.bak lirik lagu ashiteru tue walau raga kita terpisah jauh namun hati kita selalu dekat....alamak !baru 2 bulan abg bertugas sebagai enggineer di kpl laut  so lgi 2 bulan fren..abg kata tahun ni dia nak beraya bersama kami..wahhhh bestnyer abg syg xsbr nk beraya sb tahun lepas tdk dpt beraya bersama2 tp tahun2 sebelumnya dpt jugak.sungguh lambatnye masa brlalu kalo aku menghitung hari.tp kalau aku busykan diri masa itu akn jdi sepantas kilat mak oi...!pejam celik pejam celik dh 2 bln kan kan...sabar jelah.inilah kehidupan seorg bini pelaut yg hampir setiap waktu menanti kehadiran suami trsyg di sisi.dlu masa aku blum ada anak masa becinta masa brtunang masa bru brkahwin memang hebatku menangis brbaldi2 tau tp sejak ada ank2 nih maka kuranglh menangis  sb meriah dgn ank2 smpi terlupa nak menangis pulak hahahah...aku kagum dgn diriku sendiri sb berani tabah cekal berdikari dan kuat juga yg paling pentinggggggggggggg SABAR ITU SEPARUH DRPD IMAN walaupun  suami jarang bukan tiada langsung di sisi menemani.so bgi yg ada suami selalu  di sisi hargai masa itu dgn baik.sb tu bila suami sign off pasangan kapal nie selalu brkepit siang dan malam sampai taknak kuar rumah sb masa itu emas.sampai masa suami kena sign on bertugas balik itulah masa yg palingggggggggg syahdu tau!anda tidak mengalaminya tp aku mengalaminya.siapa yg senasib dgnku pasti memahaminya...aku redha dgn tugas suami bahawa rezeki kami  di lautan biru bukan kehendaknya kwn2 tp kerna ditakdirkan rezekinya oleh Allah S.W.T Yang Maha Esa di lautan luas kejadianNya.
maka aku haruslah percaya pd suamiku dan jangan berfikiran negatif itu yg penting.kalau tak percaya aku langsung tak benarkan suamiku belayar kapal sebagai enggineer tugas yg sgt berat utk dipikul juga brtanggungjawab besar dan berisiko tinggi.
kami sgt bersyukur kerana dianugerahkan puteri2 yg comel dan cerdik2 belaka.
alhamdulillah....
krn setiap yg berlaku dan yg pasti berlaku adalah ketentuan Ilahi
kita sendiri tdk boleh mengelak dan mengubah kejadian Allah S.W.T
apa yg kita perlu buat teruskan kehidupan sehingga sampai akhir hayat kita.
wahhhh! dh mcm penceramah bebas plak nih hadoiii!
sorrylah fren sb aku terlalu syok brceramah smpi trlupa ini ruangan blog 
~ttgkitasyg~
sekian terima kasih
sehingga kita bertemu lagi
Assalamualaikum
selamat sejahtera ke atas kamu


Terima Kasih Daun Keladi.
Lain kali singgah lah lagi.

2 ulasan:

myza said... Click To Reply!

wah best..dh mcm baca novel plak..kikiki ~

AzieMan said... Click To Reply!

ye ker maiza....hehe puas nk perah idea tue maiza....thanks maiza

my signature