Tuesday 2 August 2011

janji seorang anak

www.tips-fb.com



Assalamualaikum...

bertemu kita lagi di episod seterusnya ttgkitasyg.terima kasih kpd semua pembaca setia krn sudi membaca.Hanya Allah SWT shj yg mampu membalasNya.


sebelum aku meneruskan cerita izinkan daku sekeluarga mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN yg berkat ini kpd semua umat Islam di seluruh dunia tdk kira di mana shj anda berada.Semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dr bulan ramadhan yg sebelumnya.


cerita ttg puasa nie semalam adalah hari pertama puasa dan bersahur jadi aku agak gembira krn dpt brsahur dgn keluargaku cuma merasa sedih dan rindu sb  tdk dpt brsahur brsama suamiku abg yg masih brtugas di kapal.abg kata"jgn risau yank,insyaAllah tak lama lagi abg akn balik.."lega hatiku ini bila dgr kata2 abg tp yg pasti abg akn sign off sebelum menyambut Hari Raya AidilFitri.abg tunggu pengganti dulu hand over tugasnya..aku nie dh biasa jadi aku faham dgn tugasnya itu...


semalam riuh rendah,gamat umahku sebab emak ayah, adik- beradik dgn ank buah semua dtg bermalam dan berbuka brsama2.alaa.. adik beradik hanya 4 org aku ank sulung jdi ada 3org adik perempuan.ank buah ada lah 3org perempuan dan seorang lelaki bila dh brcmpur dgn ank aku  3org powerpuff girl nie maka kecohlah umah.masa nielah nk dengar suara mama2 tarzan menjerit2..heheheh..mama ada 3org je sorang adik aku masih single dan masih belajar ambik diploma di Sime Darby College Shah Alam jurusan kejururawatan.lopeh nie adik aku jdi nurse lah..insyaAllah
minggu nie berbuka puasa bersama keluargaku minggu depan brbuka puasa  bersama keluarga mertuaku pulak..insyaAllah




sebenarnya aku nak menceritakan ttg janji kakak pd mama dan papanya.kakak berjanji nk berpuasa penuh pd tahun nie...alhamdulillah mama rasa amat terharu dan gembira ....jadi mama pula berjanji akn beri kakak duit raya rm50 kalau kakak brpuasa penuh 30hari dan bangun brsahur..
"betul ker mama?"dengan nada gembira tersgt..
"betullllll mama kata.."
"okay mama,kakak berjanji kakak akn berpuasa penuh "
kdg2 kesian tgok kakak berpuasa tp smpi bila nk kesian kan dh smpi masa utk dia berpuasa.dr kecil nielah kita nk ajar ank2 kita brpuasa..cth dgn beri semangat duit raya tue heheheh
sb aku dlu kecik2 pun mcm tue jugak dgr je dpt duit raya sanggup brpuasa...budak2 lah katakan..
semalam hari pertama puasa aku tgok kakak segar bugar jerk...
"betul ker kakak puasa nie?"saja aku nk menguji kakak
"betul mama sebab kakak mkn byk sahur tdi dan byk minum air mineral mama suruh.."sambil tersengeh2
alhamdulillah kakak selamat berbuka puasa semalam dan hari ini..insyaAllah..tp hari ke2 puasa kakak tdk brmaya balik dr sek trus tido kepenatan..kesian gk aku tgok..
pagi nie aku akn mengejutkan kakak,kakngah dan baby utk bersahur...


krn sesungguhnya walaupun hanya segelas air kita bangun brsahur kita akn dpt pahala dr Allah SWT..
marilah kita menambah pahala kita yg semakin berkurangan ini..insyaAllah..


mama papa doakan kakak selamat berpuasa penuh kali ini sebab sebelum nie dia terpaksa meninggalkan puasa beberapa hari krn tdk tahan haus..hehe
moga kali nie kakak dpt brtahan dgn sbrnya...amin insyaAllah
oklah kwn2 bertemu kita lagi di episod seterusnya nnti..
jgn jemu2 membaca ye..
t ksih byk2
selamat berbuka
bye






Terima Kasih Daun Keladi.
Lain kali singgah lah lagi.

2 ulasan:

mikemurano said... Click To Reply!

kakak nurinnnnnn...chayokkkk...kakak posa penuh pak uda kasih duit raya lebih k....:)

AzieMan said... Click To Reply!

hai pak uda...mekacih pak uda,insyaAllah..dah lama xjumpa pak uda kan..

my signature