Monday 4 July 2011

ermm....bukan senang.....

www.tips-fb.com




Assalamualaikum......












Hai kwn2, apa khabar?.Maaflh aku dh lama menyepikn diri sb byk urusan penting yg perlu aku uruskan bila time2 hjung bln nie kan..fham2 je lah.smpi nk tgok blogku pon xsempat...jeling2 jerk.smbil tue aku mencari apa idea2 yg bakal aku post mlm nie.busy sgt mengalahkan menteri plak.Almaklumlah aku kn isteri pelaut merangkap PA suami...bila time suami belayar akulh yg kena handle byk benda2 penting utk keluarga kami.oklah kwn2 mlm nie aku nk ceritakan ttg tajuk 'bukan senang'haaa.. nk tahu ape so ikutilh ceritaku ini dr awal smpi abis tau jgn sekerat jln..dah baca post2 aku sebelum nie? cerita sejak aku dilahirkan pastu gatal becinta,cpt bertunang,berkahwin dgn abg kapal dan smpilh dh ada 3 puteri nie.. kalo xbaca kwn2 semua mesti xfaham cerita ttgkita syg...eh! mcm memaksa plak kan...bkn memaksa... Membaca budaya kita hehe...

ceritanya begini selepas aku join group geng2 kapal aku dpt rasakan luahan hati,curahan jiwa dr hati msing2 sebagai isteri pelaut, ibu kpd ank2 mereka...juga dr luahan hati pasangan2 iaitu tunang2 dan gf2 pelaut yg brjauhan dan amat merindui org trsyg..sungguh kesian,sungguh sedih ,sungguh syahdu pabila membaca komen2 curahan hati mereka...di facebook. sb aku dh mengalaminya dan memahami perasaan mereka itu..memang sungguh terasa...sungguh menusuk di kalbu hukhuk. dulu sebelum aku join group geng2 kapal nie...aku ingat aku seorng shj yg dok kemaruk merindu..brsedih menangis...kisahnya rmi lgi isteri2 yg mengalami perasaan yg sama..gf2 pelaut tunang2 pelaut ank2 kecil yg trpaksa brjauhan dgn papa@ayah@abah@daddy mereka sampai ada yg demam sb rindu. seb baek mama@ibu@mummy xdemam lak..kalo semua demam abislah huhu...sebab tue aku brdoa pd Allah SWT supaya sihatkan tubuh bdnku dr segala penyakit sb aku ingin menjaga ank2 semasa ketiadaan suamiku...kita harus sihat.betul kan...semuanya mengalami keadaan yg sama iaitu merindu pd buah hati msing2 bukan sekejap brjauhan ada juga yg brbulan2 samalh sepertiku dlu sejak bercinta bertunang trpaksa ditinggalkn utk beberapa bulan sb nk capai target kahwin .jadi adik2 yg belum brkahwin bakal brtunang brkahwin dgn org kapal tue kena baca post akk nie smpi abis ye..belajar brsabar...apa yg dptku katakan inilah 'jodoh'kita yg telah ditentukan oleh Allah SWT...kita xboleh lari dr ketentuanNya..apa yg penting aku haruslah banyakkkkkkkk bersabar dan bersabar begitu juga kwn2 tiada lgi yg utama kalo kita mahukan ikatan yg lebih erat yg lebih kekal dlm sesuatu hubungan adalah SABAR,KUAT SEMANGAT,CEKAL,TABAH,TAHAN DUGAAN JUGA EMOSI DR SEGI MENTAL DAN FIZIKAL HARUS KUAT. kdg2 aku pon hampir lemah tp aku bykkn berdoa pd Allah SWT bahawa aku bolehhhh! dan sudah pastinya ANDA juga boleh! sebab tu menyentuh dgn tajuk post entry aku mlm nie

BUKAN SENANG NK JADI ISTERI PELAUT BUKAN SENANG NK JADI PASANGAN PELAUT
BUKAN SENANG NK JADI SENANG DEMI ANK2 DEMI KELUARGA DEMI MASA DEPAN..AKU HARUS KUAT kalo nk lebih kuat mknlah biskut tiger ye...heheheh kuat menempuh pelbagai dugaan cabaran semasa suamiku belayar tp dengan sokongan suami dorongan suami juga aku sgt kuat. terima kasih abg syg sb selalu memberi sokongan padu kpd isterimu ini.sb abg selalu mengambil berat call selalu sms selalu bila dpt line bila kapal anchor brhampiran darat...bila time suami telefon adalah waktu utk meluahkan perasaan yg terpendam .bila time dpt line br sms.sms lah byk manapon jnji ada line ada coverage. pasti suami kita akn mendengar atau memahami.pasti pasangan anda mendengar juga memahami sebab mereka juga BUKAN SENANG NK JADI PELAUT yg tegar tue yg terpaksa mengharungi lautan luas ombak taufan ,lanun dan sebagainya. ibarat pekerjaan mereka ini 'nyawa di hujung tanduk' risiko seorang pelaut amatlah tinggi. jadi aku sgt sayanggggkn suamiku sb abg dh byk brkorban utk kami.terima kasih abg.azie sgt kesiankan abg sb abg juga keseorangan di atas kapal tue mengadap benda yg sama mengadap lautan mencari rezeki nafkah yg halal utk kami terpaksa berkorban utk segala2nya kasih sygmu tdk trhingga.abg adalah segala2nya bgi kami. jadi kwn2 semua yg brjauhan tue,kasihanilah suami dan pasangan anda krn mereka bukan suka suki nk belayar bukan nk enjoy belayar mereka ada target utk kita.ingin mncapai apa yg kita idam2kan.jgn ingat hanya kita shj bersedih sb rmi lgi yg brsedih pasangan kita juga brsedih sb trpaksa brjauhan dgn keluarga trcinta bukan kehendak mereka brjauhan dgn ank2 yg comel berjauhan dgn ahli keluarga sanak saudara yg lebih beruntung adalah kita sb dpt brsama2 dgn ank2 kita brgurau setiap masa dpt brsama dgn ibu bapa kita adik beradik kita sepanjang masa bila perlu tp mereka yg belayar tue?dpt ker?saat2 indah brsama keluarga bukan senang bukan....mereka juga ada hati dan perasaan.mereka juga sibuk bekerja 24jam oncall.smpi masa bercuti dr belayar mereka ingin berehat 24jam juga.mcm suamiku lebih suka duduk di rumah bila time cuti berehat brsama kami.mengisi masa brgurau senda brsama. tp semua ini tlh ditentukanNya.terimalah dgn hati yg terbuka,muhasabah diri ,redha dan sgt brsyukur sb Allah SWT tlh memilih kita sebagai isteri dan pasangan pelaut kita nie insan teristimewa.

BUKAN SENANG NK JDI ISTERI PELAUT BUKAN SENANG NK JDI PELAUT. ANK2 KITA SGT TABAH DAN KUAT SPT IBUBAPA MEREKA JUA.BUKAN SENANG NK JDI ANAK2 PELAUT AKHIR KATA,BUKAN SENANG NK JADI SENANG.BRSUSAH2 DAHULU BRSENANG2 KEMUDIAN.RINDU ITU PERLU,SAYANG ITU PASTI,SABAR ITU HARUS.KRN SESUNGGUHNYA ORG2 YG
BRSABAR ADALAH GOLONGAN ORG2 YG BERIMAN KRN SABAR SEPARUH DR IMAN.insyaAllah BIARLH ORG2 YG TDK MEMAHAMI KRN TDK MENGALAMI TUE NK KATA APA...YG PENTING SENYUM TANPA KATA APA2...HEHE kebahgiaan pasti menanti di sana.tungguuuuuuuuu. oklh kwn2 inilah shj luahan hati seorang isteri pelaut.aku mama kpd 3 org puteri sudah menempuh dugaan2 itu dr awal perkenalan kami smpilh sekarang sentiasa di duga dan diuji...buat abg syg.terima kasih abg hanya abg shj yg brtahta di hatiku ini.aku sgt mencintaimu sepenuh hatiku terima kasih kawan2 sb sudi membaca motivasi diri dariku ini
wassalam...


Terima Kasih Daun Keladi.
Lain kali singgah lah lagi.

0 ulasan:

my signature