Sunday 12 February 2012

Azam baruku

www.tips-fb.com

bisness woman yg berjaya

Assalamualaikum.....

Selamat petang dan selamat berhujung minggu kawan2.Mesti semua tgh menikmati minum petang bersama keluarga trsyg..Bagi aku duduk di rumah bersama ank2 adalah paling syok skali sebab esok dh mula sekolah jadi sibuk teramat jadi driver ank2..masa inilah ingin berehat di rumah sambil melayan fesbuk.hiksss

Sebelum nie aku ada brjanji ingin ceritakn  ttg apa azam baru aku tahun 2012...alamak maaf lah dah masuk bulan Februari baru nak istiharkan apa azam baru aku sebenarnya...bukan azam baru tapiiii azam lama hehe...Dulu aku bekerja sebagai kerani bank tetapi cita2ku ingin menjadi cikgu tak kesampaian...
sambil bekerja bank aku menjadi agent life insurance kira part time ler...pagi keje bank mlm jual insurance memang penat tapi sebab semangat nak bantu keluarga aku gahkan jua.Alhamdulillah rezeki itu pasti ada jika kita berusaha bersungguh2 tanpa jemu...USAHA TANGGA KEJAYAAN.

Atas permintaan suami demi ank2 trsyg aku resign bank thn 2005 jadi aku cuba bisnes direct selling mcm2 bisnes dah aku join dan cuba ada yg menguntungkan ada juga yg tdk...sebab aku dan suami memang minat meniaga.alaaa dulu kan byk bisnes direct selling dan MLM....tugas aku cari orang join jual produk kesihatan dan dapat keuntungan dari company...memang best dan byk pengalaman.Bagi yg meniaga mesti sudah mengalami ragam org begitu dan begini...jadi kita kena bersabar dan yakin rezeki itu ada.InsyaAllah

Jadi azam lamaku ialah menjadi bisness woman yg berjaya....ketahuilah 9/10 rezeki itu datang dari meniaga.Meniaga apa masih belum ku fikirkan lagi...dan yang paling penting atas restu suami trcinta.Abg sgt menyokong dan memberi sokongan padu buatku..syukur.t ksih abg...

Azam kedua ialah ingin menjadi isteri dan mama yg terbaik buat keluarga...ingin mendidik ank dengan sempurna walaupun byk dugaan dan cabaran mesti ditempuh jua.Ketahuilah

Anak adalah rezeki dan amanah dr Allah SWT.Anak ibarat kain putih yg perlu dicorakkan begini dan begitu...bagaimana kita ingin mencorakkan ank kita trpulang pd kita...yg paling penting didikan agama yg utama supaya ank boleh membimbing dirinya nnt bila dewasa..
Memang bukan mudah ingin mendidik anak utk solat 5 waktu,berpuasa di bulan ramadhan dan menanamkn nilai2 murni tetapi kita sebagai contoh yg terbaik buat mereka...jika kita pakai tudung ank pasti pakai tudung,jika mereka tgok kita sembahyang mereka pun akn sembahyang..bagi aku dan suami berjemaah dgn ank2 sekali sekala adalah satu pendidikan yg amat berkesan.InsyaAllah...mereka mudah dibentuk sebenarnya cuma kita perlu berusaha sedaya mungkin...InsyaAllah.

Jadi sekarang aku ingin menjadi surirumah yg terbaik disamping itu ingin menjadi bisness woman muslimah yg berjaya bagi mengisi masa lapang.Niat ingin bantu suami juga sebenarnya...sekarang zaman IT jadi byk kemudahan bak kata pepatah melayu NAK SERIBU DAYA TAK HENDAK SERIBU ALASAN..Semoga azam lamaku@azam baruku  makin lama makin terlaksana...Amin InsyaAllah.Anda juga boleh mencuba perniagaan yg boleh memberi keuntungan sekadar sederhana jgn berlebihan..sedangkan Nabi Muhammad SAW juga seorang pedagang yg baik,amanah, jujur dan bertanggungjawab..Salam Maulidur Rasul 1433H 2012M..mari kita menghayati perjuangan dan sifat2 Nabi Muhammad SAW..InsyaAllah.

oklah kawan2 semoga anda semua terhibur dgn entry kali ini...kadang2 idea tdk muncul tiba.Bila idea dtg barulah boleh create entry yg terbaru buat tatapan semua peminat ~ttgkitasyg~ eh ada ker peminat?hehe

Terima Kasih semua 



Terima Kasih Daun Keladi.
Lain kali singgah lah lagi.

0 ulasan:

my signature